sâmbătă, 7 iulie 2007

Gata bac-ul... vine admiterea

Felicitari celor care au trecut cu bine unul dintre cele mai importante examene din viata lor. Unii inca nu au scapat de stres si de emotie deoarece se pregatesc pentru examenul de admitere. Altii, vor depune dosarul la o facultate particulara sau la o facultate de stat unde se intra pe baza de dosar si vor fi scutiti de o problema suplimentara. Ca doar ce a fost greu a trecut...

Felicitari tuturor!

joi, 5 iulie 2007

Autobuzul 300


Autobuzul 300 este unul dintre autobuzele bucurestene care circula intre Piata Chibrit (sectorul 1) si Galeriile Orizont (aproape de Universitate) si mai este si unul dintre autobuzele noi care incanta privirile bucurestenilor (la fel ca: 331, 133, 123, 336 etc).
Initiativa sefilor de la RATB de a avea autobuze noi, frumoase, dar deloc mai confortabile, este de apreciat, nimic de zis. Macar in centrul orasului sa nu iti vibreze creierii (vibratie care nu are nicio treaba cu inteligenta) si sa nu ai impresia ca te rastorni in orice clipa, ca in autobuzele de la periferie.
Autobuzele astea noi (in care se inscrie cu eleganta si 300), nu au nimic special fata de celelalte. Sau poate ca au, dar nu am fost eu capabila sa detectez "specialitatea" lor.
Autobuzul 300 circula foarte des. Nu astepti niciodata mai mult de cinci minute in statie. Ai pierdut unul, nu-i nimic, in urmatoarele trei minute vine altul. Este unul dintre putinele autobuze din Bucuresti in a caror statie nu astepti cate 15 minute, poate si mai mult. De apreciat. Ceea ce este mai putin de apreciat este faptul ca oricat de des ar veni, este in permanenta aglomerat. Atat de multi oameni circula cu autobuzul asta, ca doar daca s-ar face lant de autobuze 300, abia atunci - probabil -oamenii nu vor mai fi striviti de usi. De cele mai multe ori, abia in al treilea poti sa te urci, iar seara trebuie sa lasi vreo patru sa treaca pentru a te putea urca.
Un alt lucru de apreciat la autobuzele noi este faptul ca au aer conditionat, dar daca l-a simtit cineva vreodata, sa ma anunte si pe mine.
In autobuzul 300 (si cred ca si in celelalte; vorbesc doar de cele noi), este o caldura greu de descris; in sauna sau in autobuz, nu este mare diferenta. Are geamuri mici pe care abia intra aerul si este atat de cald incat este imposibil sa nu cobori cu tricoul ud. Am vazut baieti care dupa ce au coborat si-au scos tricourile si le-au stors. Da, curgea apa din ele si nu, nu se udasera inainte de a urca.
Sefii RATB-ului au facut niste teste pe aceste masini (inclusiv pe 300) si au concluzionat ca aerul conditionat (cu care sunt dotate masinile) este inutil. Statiile sunt prea dese si nu ar face fata. Lucru care nu este adevarat. Ar putea sa spuna mai bine ca se consuma mai mult combustibil. Statiile nu sunt una langa alta (sau ce inteleg domnii prin "statii dese"). Pe linia lui 123, sunt statiile chiar foarte rare si la cat este de aglomerat traseul ala, ar putea sa faca si turturi de gheata cei care circula cu acel autobuz. Si tot nu functioneaza aerul conditionat.

Eu as vrea sa stiu cat va mai trebui sa circulam in conditiile astea si cat timp vom mai fi bataia de joc a celor care sunt sefi doar pe hartie!? In fond, eu imi platesc abonamentul lunar. Dar, pentru ce?
Vreau sa vad autobuzele astea la iarna; vreau sa vad daca vor avea caldura sau explicatia va fi una la fel de puerila: sunt statiile prea dese si se pierde caldura prin deschiderea usilor.
Eu va dau un sfat, domnilor de la RATB: haideti sa nu mai deschidem usile si sa sarim pe geamuri, fiecare unde are nevoie, numai dati-ne aer conditionat vara si caldura iarna. Dar, oups, care geamuri?