sâmbătă, 1 septembrie 2007

Ganduri, idei, sentimente... mai putin imagini (1)

Cand te doare trupul, ce faci? Te duci la medic. Dar, cand te doare sufletul, ce faci? Unde te duci? Cine te poate trata? Cine iti poate da ceva pentru durere fara sa fii nevoit sa iti pui toata viata pe tapet? Cand te duci la medic, ii spui ce, cum si unde te doare; ii spui ce simptome ai. Il lasi pe omul acela pe care nu-l cunosti sa iti atinga ranile trupului. Poti suporta. Trupul poate suporta atingerea pe o rana mai mult sau mai putin vizibila. Cat poate suporta sufletul? Unde imi pot trata eu - o persoana introvertita - sufletul?

Eu cu mine si cu durerea mea.

Nu este un strigat de ajutor, este o incercare discreta de eliberare.

Unde isi vindeca fiecare sufletul?

3 comentarii:

Valentin Vioreanu spunea...

Poti sa incerci sa discuti cu cineva in care ai incredere si care stii ca te intelege.
Durerile sufletului se pot vindeca prin comunicare.
Altfel... trebuie sa lasam timpul sa treaca peste ele.
Iti dai seama ca e mult de vorbit despre subiectul asta. Chiar azi ma gandeam la o chestie din zona asta.
De exemplu am o colega care merge ( la 20 de ani ai ei) la psihoterapeut. Ce face psihoterapeutul? Vorbeste cu tine si devine un confident al tau. Mai mult nu prea cred.
Altii, merg la preoti si se spovedesc. Nu e chiar acelasi lucru, dar functioneaza pe acelasi principiu al comunicarii...

iulia spunea...

Nu am probleme chiar atat de grave. Sunt mai mult stari de moment si incercam intr-un fel sa aflu cam cum isi rezolva fiecare aceste probleme: ale sufletului. Tu ai dat deja doua solutii.

Diferenta dintre un prieten si un psihoterapeut este aceea ca psihoterapeutul nu iti este prieten. El nu-ti va face rau pentru faptul ca stie unele lucruri despre tine. Exista confidentialitatea dintre medic (pentru ca asta este) si pacint.
Alte variante?

iulia spunea...

Pana sa apuci tu sa ma sanctionezi si aici, ma corectez: ai oferit trei solutii, nu doua, asa cum am scris eu mai sus. Scuze pentru neatentie.