miercuri, 19 decembrie 2007

De ce?

Aseara aveam in cap o serie de intrebari care se pare ca nu ma lasau sa dorm. O lista de de ce-uri, cum imi place mie sa o numesc, pe lista, fireste. Si cum nu am notat pe nimic ce imi trecea mie prin capsor, am cam uitat, dar fac un efort si imi storc creierii ca poate a mai ramas vreun de ce-u pe acolo.

De ce? oamenii sunt insensibili si nesimtiti un an intreg, dar brusc devin milostivi si piosi de craciun. Nu toti, normal.
De ce? ai o lista intreaga de oameni in arhiva messenger-ului si in agenda telefonului, dar pe parcursul intregului an pe multi dintre ei nici macar nu ii saluti printr-un mesaj off. Insa, de craciun, revelion si paste, normal, iti aduci aminte de toti oamenii pe care un an intreg nu ii cunosti.
De ce? in apropierea sarbatorilor trebuie sa ascult Fuego la metrou?
De ce? cersetorii care au cartoane pe care scrie maaare: "Muritori de foame", au bani sa isi cumpere vopsea de par.
De ce? cand trebuie sa cobor dintr-un tramvai sau chiar din metrou, sunt impinsa de la spate de o baba "draguta" care crede ca nu ma descurc. Nu sunt invalida (inca)si cobor greu pentru ca am o hoarda de oameni in fata mea. Daca sunt impinsa nu cobor mai repede, ci doar imping si eu alti oameni.
De ce? mintim copii ca vine mos craciun (cu m ci c mari pentru ca este nume propriu), inainte chiar ca acestia sa stie ce sau cine este acest mos.
De ce? pe ambalajele produselor comestibile, acolo unde este trecut ce contine alimentul, este mentionat: "ulei vegetal". Vegetal, vegetal, dar de care?
+
De ce? de anul viitor va trebui sa "taiem" porcul in asa fel incat el sa nu mai simta durere. Pai, de ce? ca oricum moare. La ce ii foloseste daca simte sau nu durere?

Cam atat pentru moment, daca imi mai amintesc, revin. daca mai are cineva dece-uri (desi imi e greu sa cred), sa continue lista.

Niciun comentariu: